1402-02-18 09:09
350
0
84878
در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

۵۵۴ خانواده دارای سه فرزند به بالا در گلستان مسکن ملی می‌گیرند

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مسکن ملی ۵۵۴ خانواده دارای سه فرزند به بالا به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان برنامه‌ریزی شد.

به گزارش گلستان ما، مهدی ملک در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه و اظهار کرد: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است  که در سال اول این طرح تاکنون ۹۷ هزار و ۱۳۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۸۳ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، اظهار کرد: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است.

وی در خصوص وضعیت اجرای این طرح در مرکز استان گفت: در حال حاضر پروژه های ۱۸۰  واحدی سایت سعدآباد گرگان به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۲۰ واحدی این منطقه با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۴۸۰ واحدی سایت آرامش و ۷۰۰ واحدی سایت آسایش گرگان فعال می باشد.

ملک افزود: در شهرستان گنبد نیز پروژه ۹۶ واحدی سایت بهاران که جزو اولین واحدهای افتتاحی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خواهد بود، پیشرفت خوبی دارد.

وی در ادامه گفت: رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد نیز تهیه و عقد قرارداد با مشارکت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین در این جلسه از برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب خوابگاه های متاهلی در راستای قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود:  براساس توافق مابین وزارت علوم، تحقیقات با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب خوابگاه‌های دانشجویی، تاکنون برنامه ریزی های لازم برای احداث ۲۰۰ واحد در استان انجام شده است.

ملک ادامه داد: هنوز سهمیه خاص و مشخصی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد کل کشور به گلستان داده نشده، اما این سهمیه منوط و مشروط به استقبال و نیاز واحدهای دانشگاهی می باشد.

وی افززود: در حوزه دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز به منظور احداث مسکن در اراضی مازاد برای کارکنان و اعضای هیات علمی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جلسات خوبی با روسای این دانشگاه در شهرهای مختلف گلستان‌ داشتیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.